Štart-Stop systém. Používať alebo sa mu radšej vyhnúť?

Prečítajte si na čo slúži a kedy bol vyvinutý ...

Štart-stop - Načo tento systém slúži?

Podobné zariadenie vzniklo ešte v šesťdesiatych rokoch minulého storočia vo fabrike Toyota. Neskôr svoj vlastný systém vyvinul aj Fiat či Volkswagen. Masívne sa však začal používať až príchodom emisnej normy Euro5.



Dnes už ho nájdeme takmer v každom novom automobile. Systém, ktorý pri zastavení vozidla uvedie motor do „kľudového“ režimu tak šetrí nie len palivo, ale taktiež napomáha k znižovaniu emisií. Riadiace jednotka však sníma za pomoci snímačov a senzorov či motor pracuje na prázdno, či sú kolesá zastavené a rovnako či má akumulátor dostatok energie pre opätovné naštartovanie. Pokiaľ sú všetky tieto podmienky splnené, motor sa pri zaradenom neutrále a vyšliapnutej spojke vypne. Po stlačení spojkového pedálu motor opäť naštartuje.


Aký to má vplyv na samotný štartér?

Vozidlá vybavené systémom štart-stop majú špeciálne navrhnutý štartér, ktorý má tichší chod a výkonnejší elektromotor. Navyše jeho životnosť by mala byť vyššia ako životnosť bežného štartéru. 



Zdá sa teda, že táto funkcia nemôže byť na škodu, no nie je všetko tak ako sa zdá. Často sa diskutuje o znižovaní plynulosti cestnej premávky, pretože samotné štartovanie a následný rozjazd trvá o niečo dlhšie. Nebezpečnou situáciou môže byť najmä vjazd z vedľajšej cesty na hlavnú. Rovnako pri vypnutom motore nefunguje klimatizácia či iné komponenty výbavy. Niektoré vozidlá však majú tento systém od základu zle nastavený a teda motor vypínajú aj v prípade, že nedosiahol prevádzkovú teplotu. To naň môže mať zlý vplyv hlavne v zimnom období.

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014