S elektromobilmi majú problém už aj hasiči
Hlavný problém sa ukrýva v batérii vozidla...
Pri požiari klasického vozidla je práca hasičskej služby vďaka tréningom veľmi rýchla. Vozidlo je do pár minút uhasené, zabezpečené voči opätovnému horeniu, elektrické časti vozidla sú odpojené a uniknuté prevádzkové kvapaliny odstránené z vozovky. Najnovšie sa však objavujú problémy pri hasení elektrických vozidiel ,na ktoré hasiči nie sú pripravení a nedisponujú potrebným vybavením. Hlavný problém sa ukrýva v batérii vozidla, ktorá dokáže v prípade požiaru ešte niekoľko hodín udržiavať extrémne vysokú teplotu, k čomu je potrebné jej stráženie a ochladzovanie. V opačnom prípade môže dôjsť k opätovnému rozhoreniu vozidla.
O tom že hasenie elektromobilu nie je jednoduchá práca sa už presvedčilo mnoho hasičských jednotiek, no najväčším problémom je čas strávený na takomto zásahu. Sú známe prípady, kedy sa vozidlo opätovne vznietilo niekoľko hodín po jeho uhasení. Správna metóda hasenia elektrických vozidiel tiež nie je známa, nakoľko lithium použité v batériách pri kontakte s vodou vytvára chemickú reakciu, ktorá haseniu nijak zvlášť neprospieva. Niekoľko staníc vyriešilo problém tým, že si zaobstaralo veľký kontajner do ktorého napustia vodu a ponoria vozidlo ktoré je úplne zničené požiarom.