Revolučný parný motor –prečo neuspel?

Dôvod je prostý. Automobilka si dala vypracovať...

Aj napriek emisným škandálom automobilky Volkswagen, ktoré výrobcu posúvajú k postupnej elektrifikácii, mala spoločnosť v rukáve eso, ktoré sa však do sériovej výroby nikdy nedostalo. Pritom sa jednalo o motor, ktorý mohol vyriešiť väčšinu problémov s emisiami v Európe.



Parný agregát s výkonom 220 konských síl a točivým momentom 500Nm bol testovaný vo vozidle Škoda Fabia combi a hravo sa dokázal vyrovnať bežne používaným spaľovacím motorom. 120 kilogramov vážiaca trojvalcová jednotka nepotrebovala olej, pretože o mazanie vnútorných stien sa starala samotná para. Zaujímavosťou je tiež prevádzková teplota, ktorú tento agregát dosiahol už 30 sekúnd po jeho spustení. Pozitíva z každej strany, prečo však tento motor nedostal do sériovej výroby?



Dôvod je prostý. Automobilka si dala vypracovať prieskum verejnej mienky a tým zistiť, či by bol tento druh pohonu pre budúcich zákazníkov zaujímavý. Výsledok konštruktérov prekvapil, pretože väčšina opýtaných túto možnosť pohonu rázne odmietla. Pravdou je že tento koncept bol zostrojený a testovaný ešte na začiatku tisícročia a jeho zavedením by bolo možné predísť množstvu regulácií emisných noriem. Či sa automobilka niekedy v budúcnosti plánuje vrátiť k využívaniu pary pre pohon zatiaľ nie je známe.

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014