Remenica – aká je jej funkcia vo vozidle?
V niektorých vozidlách sa používa tiež remenica s meniteľným priemerom...
Remenica je súčasťou remeňového prevodu a jej hlavnou úlohou je prenos energie rotujúceho hriadeľa na remeň a ním na ďalší hriadeľ. Môžeme teda hovoriť zjednodušene o kolese na konci hriadeľa, ktorého tvar závisí od typu remeňa.
Hladká remenica – plochý remeň
Plochý remeň má tvar podobný sudu, teda v strede väčší priemer ako po okrajoch.
Ozubená remenica – ozubený remeň
Ozubený remeň sa používa na miestach, kde je potrebný synchronizovaný pohyb mechanizmu, ako napríklad rozvod spaľovacieho motora
Drážková remenica – klinový remeň
Klinový remeň má jednu alebo viac drážok, vďaka ktorým zabezpečuje vyššiu treciu silu. V automobile sa využíva najmä na pohon alternátora, ventilátoru chladiča, klimatizácie či posilňovaču riadenia.
V niektorých vozidlách sa používa tiež remenica s meniteľným priemerom. Jedná sa o špeciálny druh remenice, ktorá sa skladá z dvoch tanierových kolies, ktoré menia svoju vzdialenosť od seba a tým sa dosahuje zmena priemeru drážky, cez ktorú je vedený klinový remeň.
Zaujíma Vás cena remenice kľukového hriadeľa? Vyberte si vozidlo a dozviete sa potrebné informácie: