Poškodený pletenec výfuku – ako sa prejavuje?
Medzi najčastejšie prejavy poškodenia patrí...
Pletenec je priechodná a pružná súčiastka výfukového potrubia, ktorej úlohou je eliminovať prenos vibrácií z motora na výfukový systém. Neustále tlmenie vibrácií si však žiada svoju daň a poškodenie pružného spoja patrí k najčastejším poruchám výfukového systému. Hlavnou príčinou je korózia, ktorá prispieva k strate funkčnosti pruženia. Strata funkcie pletenca nie je tak nebezpečná, no hlavne nepríjemná.
Medzi najčastejšie prejavy poškodenia patrí zvýšená hlučnosť. Za jazdy je to v podobe dunivého zvuku od podlahy, pri státí mimo vozidla zasa od spoja počuť prefukovanie. V prípade zanedbania skorej opravy časom od pletenca vychádza viac dymu a hluku ako zo zadného tlmiča. To neznamená len znečisťovanie životného prostredia, ale aj nepríjemný zápach výfukových plynov v kabíne vozidla.
Pri spozorovaní poškodenia výfukového potrubia sa zvykne závada vyhľadať zapchávaním koncovky výfukového systému a sledovaním bodu v ktorom splodiny unikajú. V prípade, že si neviete rady s opravou tohto poškodenia, navštívte v čo najkratšom čase autoservis. Nejde totiž len o nepríjemný hluk, ale tiež o zdravie pasažierov vo vozidle.
Pletence výfukov sa objednávajú podľa presných rozmerov (najčastejšie podľa rozmerov starého poškodeného pletenca) a nájdete ich TU.