Plamene z výfuku – ako vzniká tento jav?

Dlhodobé používanie oboch metód poškodzuje motor, výfuk aj turbodúchadlo...


Pravdepodobne každý z nás mal možnosť zahliadnuť plamene šľahajúce z výfukového potrubia. Či už na okruhoch kde pretekali superšportové vozidlá alebo na tuningových zrazoch kde sa streľbou z výfuku bavia aj majitelia menej výkonných vozidiel. Čím je tento jav spôsobený a na aké kategórie ho rozdeľujeme? Pri štandardných sériových vozidlách je tento jav jednoznačne nežiadúci a poukazuje na chybu v spaľovacom procese.



BACK FIRE

Ako už názov napovedá, ide o späté zapálenie zmesi, ku ktorej však nedochádza v zapaľovacom priestore ani vo výfuku, ale priamo v sacom potrubí. K tomuto javu prichádza, že zapaľovacia sviečka zapáli zmes ešte pred uzatvorením sacieho ventilu. Spätné zapaľovanie je však využívane skôr pri agregátoch vybavených karburátorom.


AFTER FIRE

Opačný efekt označovaný ako after fire je považovaný za takzvané „skutočné strieľanie do výfuku“. Opäť ide o rozladené časovanie, ktoré však zapaľuje zmes vo výfukovom potrubí. Príčinou tohto javu však môže byť aj bohatá zmes, ktorá v spaľovacom priestore nie je celkom spálená, isté množstvo paliva sa dostane do výfukového potrubia a teplota okolitých komponentov zapríčiní jeho zapálenie. Všetko má však svoje hranice a treba mať na pamäti že dlhodobé používanie oboch metód zapálenia paliva mimo spaľovacieho priestoru poškodzuje motor, výfuk aj turbodúchadlo. 

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014