Najčastejšie problémy s vykurovaním/chladením automobilu

Aj keď sú vykurovacie a klimatizačné systémy spojené, jedná sa o dva odlišné systémy...

Bežné problémy so systémom A / C

• Nízke množstvo chladiva

Toto je jeden z najbežnejších problémov, ktorým čelí systém klimatizácie vozidla. Známkou nízkej hladiny chladiva je klimatizácia vozidla, ktorá vydáva hluk a nechladí. V závislosti na hladine chladiva môže klimatizácia fúkať teplý vzduch, nie však studený. Čeliť takejto situácii počas leta nie je príjemným zážitkom. Potrebujete doplniť chladiacu kvapalinu

• Upchatý alebo netesný kondenzátor 

Ak nemá klimatizácia dostatočné množstvo chladiva prechádzajúceho cez systém podľa návrhu OEM, nebudete mať z prieduchov žiadny ochladený vzduch. Úniky kondenzora môžu znížiť účinnosť klimatizácie. Nahromadenie nečistôt v prednej časti kondenzátora navyše obmedzí tok chladiva. Klimatizácia vozidla môže preto vydávať hluk a nebude fungovať.

• Poškodený kompresor 

Kondenzátor klimatizácie je zariadenie, pri ktorom dochádza k výmene tepla a umožňuje systému klimatizácie odvádzať teplo von. Aby kondenzátor účinne fungoval, je umiestnený v prednej časti vozidla, vďaka čomu je zraniteľný voči poškodeniu pri zasiahnutí predmetmi, ako sú kamene. Ak kondenzátor praskne a unikne z neho chladivo, je potrebné ho okamžite vymeniť, aby nedošlo k ďalšiemu poškodeniu systému.

Bežné dôvody, prečo vykurovací systém nefunguje

• Nízka hladina chladiacej kvapaliny 

Vaše auto využíva na zohriatie kabíny teplo odoberané z motora chladiacej kvapaliny. Chladiaca kvapalina je nasávaná z bloku motora, prechádza jadrom ohrievača. V jadre kúrenia sa teplo prenáša z chladiacej kvapaliny na vzduch, ktorý sa vháňa do kabíny. Nízka hladina chladiacej kvapaliny má tendenciu znižovať účinnosť odvádzania tepla z motora. To znižuje množstvo tepla dostupného v jadre ohrievača.

• Vzduch v chladiacom systéme 

Keď vzduch prechádza chladiacim systémom, znižuje sa jeho účinnosť. Voda môže z bloku motora odoberať oveľa viac vzduchu ako vzduch. Preto, keď je vzduch zachytený vo vedení chladiacej kvapaliny, chladiaci systém nie je schopný dostatočne evakuovať, aby zahrial kabínu. To je tiež nebezpečné pre motor z dôvodu rizika prehriatia.

• Porucha jadra kúrenia

Jadro kúrenia je mini chladič vyrobený z hliníkových alebo mosadzných hadičiek, ktorý umožňuje cirkuláciu chladiacej kvapaliny vytiahnutej z motora. Teplo v jadre ohrievača je fúkané ventilátormi, čo pomáha šíriť teplo do kabíny a udržuje tak tento priestor teplý. Bohužiaľ, ohrievacie jadro je náchylné na nespočetné množstvo problémov, ako sú upchaté potrubia, fúkaný vzduch, ktorý sa nedostáva k jadru ohrievača, alebo chladič, ktorý sa v jadre ohrievača nehýbe efektívne. Je mimoriadne dôležité, aby bola táto kritická časť vykurovacieho systému pravidelne udržiavaná.

• Poruchový (alebo nefunkčný) termostat 

Ak sa stretnete s poruchou termostatu, ohrievač môže pracovať prerušovane alebo nemusí fungovať. V takom prípade je najlepším riešením výmena termostatu.

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014