Ložiská a ich poškodenie

Zo všetkých dielov podvozku sú práve ložiská...

Pri každodennej prevádzke vozidla, kedy sú najviac zaťažované diely podvozku ako pružiny, tlmiče, silentbloky či čapy, netreba zabúdať ani na ložiská. Zo všetkých dielov podvozku sú práve ložiská namáhané najviac a ich postupné opotrebenie môže spočiatku nepríjemné, no časom aj nebezpečné. Rotujúca súčiastka počas svojej životnosti vykoná mnoho miliónov rotácií, do ktorých zasahujú nerovnosti na vozovke a netreba zabúdať ani na časť váhy samotného vozidla. Aj napriek tejto záťaži a neustálej zmene pôsobiacich síl (zmena smeru jazdy, akcelerácia, brzdenie) sa ložisko zvykne dožiť 150 000 – 200 000 kilometrov.



Príznaky poškodenia ložiska

Najčastejším príznakom poškodenia je nepríjemný dunivý zvuk, meniaci svoju hlasitosť v závislosti od rýchlosti vozidla. V skorých štádiách poškodenia zvuk takmer nepočuť, no s pribúdajúcimi kilometrami sa to už len zhoršuje. Ďalším príznakom je zvýšená potreba paliva zapríčinená vyšším odporom.




Príčiny poškodenia ložiska

Jazda cez výtlky či nešetrné vychádzanie na obrubníky – to sú bežné príčiny poškodenia podvozkových komponentov. Častejšie však trpia ložiská na upravených vozidlách, kedy sú používané nižšie gumy a tvrdšie tlmiče s pružinami. Voda prenikajúca k ložisku tiež patrí k príčinám jeho poškodenia. Spôsobuje koróziu a ložiskové mazivo časom stráca svoje vlastnosti, čo vedie zvýšenému treniu a prehrievaniu dielu. Majte na pamäti, že zanedbávanie výmeny týchto dielov môže viesť až k zablokovaniu kolesa za jazdy. Preto v prípade spozorovania problému neodkladajte opravu na neskôr, ale v čo najkratšom čase navštívte servis.


Jednoduchým výberom vozidla, si vyhľadáte ložiská kolies

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014