Legendárny Favorit 1600 H – postavený pre závody na okruhu

Klasický 1,3 litrový motor nahradil 1,6 litrový štvorvalec s výkonom...


Pri pomyslení na značku Škoda sa väčšine ľudí vybaví bežné, cenovo dostupné vozidlo vhodné pre rodiny. Navyše ešte nedávno do príchodu šrotovného brázdilo naše cesty výrazne viac vozidiel tohto výrobcu, ako vozidiel iných značiek. Málokto však vie, že Škoda má za sebou niekoľko pokusov, ktorými sa snažila preniknúť do sveta závodov. Niektoré špeciálne upravené modely dnes môžeme vidieť na rally či pretekoch do kopca, ale počuli ste už o špeciálnej verzii modelu Favorit, ktorý bol postavený pre závody na okruhu?



Jeho presný názov je Škoda Favorit 1600 H a so sériovým kúskom toho má spoločného len minimum. Pravdepodobne len karosériu a aj tá bola rozšírená, položená nižšie a obohatená množstvom aerodynamických doplnkov. Klasický 1,3 litrový motor nahradil 1,6 litrový štvorvalec s výkonom 167 konských síl, ktorý bol následne upravený na 175 konských síl. Ten zabezpečoval rozbeh z 0 na 100km/h za približne 6 sekúnd a maximálnu rýchlosť cez 240km/h. Najväčšiu zásluhu na tom má odľahčenie, ktoré znížilo celkovú hmotnosť vozidla len na 720kg. Favorit 1600 H dokonca obsadil prvé miesto vo svojej kategórii v 24 hodinovom závode na Nurburgringu a celkovo sa umiestnil na 32. mieste z 260 štartujúcich vozidiel v roku 1992.

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014