Legendárna Škoda 1000MB oslávila 55 rokov

Jeho hlavnou výhodou bola najmä...


Po časoch obrovského boomu s obľúbeným modelom Škoda Octavia, ktorý mal motor umiestnený vpredu a náhon na zadné kolesá, priniesol model 1000MB v polovici šesťdesiatych rokov revolučnú zmenu. Po niekoľkých prototypoch automobilka usúdila, že modely majú vysokú hmotnosť, čo zároveň zvyšovalo ich výrobnú cenu, ako aj cenu prevádzkových nákladov. Konečným riešením bola výroba nového motora a zmena usporiadania pohonu vozidla. Motor umiestnený v zadnej časti ľahkej, samonosnej karosérie s pohonom zadných kolies. V tom čase najmodernejší agregát s objemom 1000cm3, ktorého blok bol vyrobený z hliníku, disponoval vysokou úrovňou techniky vo vtedajšej automobilovej sfére. Jeho hlavnou výhodou bola najmä nízka hmotnosť – len 105 kilogramov a tiež rýchlejšia výroba vďaka odstráneniu potreby vŕtať doň diery či znížená energetická náročnosť.



Štandardná štvordverová karoséria sa skladala zo 665 výliskov, ktoré vznikali pomocou špičkových technológií v novej časti závodu. Tá zahŕňala viac ako 40 moderne vybavených hál, 13 kilometrov ciest a vyše 10 kilometrov koľajníc. Dodnes obľúbený a fanúšikmi vyhľadávaný model bol pomenovaný podľa zdvihového objemu revolučného agregátu a skratka MB označuje jeho výrobu v Mladej Boleslavi. Výroba tejto legendy bola ukončená v roku 1969.

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014