Ako sa prejavuje poškodené turbo?

14.6.19 2:36


Oproti atmosférickým motorom dominujú preplňované najmä vyšším výkonom a zároveň rovnakou alebo dokonca nižšou spotrebou pohonných hmôt. Hlavnou nevýhodou je však ich zložitejšia konštrukcia, ktorá môže byť menej spoľahlivá a údržba takéhoto motora nepatrí medzi najlacnejšie záležitosti. Tak ako iné komponenty hnacieho agregátu aj turbodúchadlo je náchylné na rôzne poškodenia, ktoré sa môžu prejaviť:



Pískaním turbodúchadla:

Nezvyčajné pískanie turba je jedným z príznakov jeho poškodenia. Ak sa pískanie stupňuje zároveň s rastúcimi otáčkami, problém bude pravdepodobne s ložiskami alebo s turbínou.


Modrým dymom z výfuku:

Modrý dym spôsobuje motorový olej, ktorý preniká do spaľovacieho priestoru. Turbo je totiž chladené a mazané motorovým olejom, ktorý môže prenikať turbínou. Neznamená to hneď, že problém musí byť v turbodúchadle. Problém môže byť s tesnením hlavy valcov a pri starších vozidlách s opotrebovanými piestnymi krúžkami.


Zvýšenou spotrebou oleja:

Zvýšená spotreba oleja môže nastať už spomínaným prenikaním oleja cez turbínu do spaľovacieho priestoru. Na vine môže byť taktiež poškodenie potrubí zásobujúcich turbo motorovým olejom, poškodené tesnenie turba či poškodenie ložísk.  



Nadmerným plniacim tlakom:

Problém je možné rozoznať podľa reakcií motora na zošliapnutie plynového pedálu. Nadmerný tlak je spôsobovaný poškodeným regulátorom tlaku turba. V prípade poruchy je potrebné ho vymeniť.


Stratou výkonu:

Turbodúchadlo nie je schopné využiť maximálny plniaci tlak a teda vozidlo stráca výkon. Zvyčajne sa jedná o poškodenie turbíny, ktorá má za úlohu nasávať vzduch. Lopatky môžu byť „zadreté“ kvôli nahromadeným sadziam.

 


V našej ponuke nájdete aj turbodúchadlá, vyberte vozidlo a zistite cenu:

Prečo nakupovať u nás?

  • Zľava 5%

    pre registrovaných zákazníkov

  • Doprava zdarma

    pri nákupe nad 70€

  • Darček k objednávke

     

  • Rýchle doručenie