Ako funguje otáčkomer?

Treba však dodať, že ak snímač otáčok...

Otáčkomer je zariadenie, ktoré bolo vyvinuté ešte v roku 1817 v Nemecku. Používal sa na meranie rýchlosti lokomotív pomocou odstredivej sily a postupom času sa dostal aj o automobilového priemyslu. Tam dodnes slúži na meranie otáčok kľukového hriadeľa, ktoré zobrazuje na analógovom alebo digitálnom displeji. Pomáha nám pri rozhodnutí kedy zaradiť vyšší alebo nižší prevodový stupeň. Podtáčanie motora totiž niektorým komponentom neprospieva a naopak, zbytočne vysoké otáčky pri plynulej jazde neprospievajú vašej peňaženke.



Riadiaca jednotka prenáša informácie zo snímača otáčok na display alebo budíky. Treba však dodať, že ak snímač otáčok prestane fungovať, motor nenaštartuje. Ak snímač prestane fungovať počas jazdy, riadiaca jednotka ihneď vypne motor.



Červené pole ukazovateľa otáčok:

Ako už bolo v článkoch spomínané, vyznačené červené pole slúžia ako hranica výdrže súčiastok. Pri jej prekročení nemusí, ale môže dôjsť k poškodeniu niektorých komponentov motora. Navyše zvýšenou teplotou a nižšou schopnosťou mazania, môže častým alebo dlhodobým vytáčaním motora prísť až k jeho zadretiu. 

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014