Zlozvyky ktoré ničia spojku aj prevodovku

Ide o najrozšírenejší problém medzi vodičmi...

Manuálna prevodovka patrí na Slovensku stále k tým používanejším či už z lepšej finančnej dostupnosti alebo väčšieho zážitku z jazdy. Aj napriek jej dlhodobému používaniu sa vodiči dopúšťajú zlozvykov, ktoré si často krát ani neuvedomujú. Spojke či prevodovke však môžu uškodiť alebo ju nenávratne zničiť čím dochádza k zbytočným servisným nákladom. 



Noha položená na spojkový pedál:

Ide o najrozšírenejší problém medzi vodičmi. Aj keď zdanlivo nohou nevyvíjate na pedál žiaden tlak, opak je pravdou. Či už vďaka nerovnostiam alebo nastaveniu spojky, ktorá zaberá vo vyšších polohách dochádza k zbytočnému opotrebeniu lamely. Kvalitná spojka by mala vydržať prinajmenšom 100 000 kilometrov. Vďaka tomuto zlozvyku sa však jej životnosť výrazne znižuje.


Ruka položená na radiacej páke:

Rovnako ako pri nohe na spojke, množstvo vodičov má pocit, že ruka je nehybne položená a nemá ako uškodiť prevodovému ústrojenstvu. V tomto prípade však hrozí poškodenie z dlhodobého hľadiska. Pohybom páky totiž dochádza k zbytočnému kontaktu radiacej vidlice a rotujúcej radiacej objímky, ktorá sa vplyvom trenia zoderie.



Státie na križovatke so zaradenou rýchlosťou:

Týmto zlozvykom je namáhané vypínacie ložisko spojky. Jedná sa o rotujúci komponent, ktorý v prípade jeho opotrebenia začne vydávať nepríjemné zvuky. Ak ste si istý že sa nebudete rozbiehať, je zbytočné spojku trápiť a radšej si vyraďte rýchlosť do neutrálu.


Dupnutie na plyn v nízkych otáčkach:

Nočná mora pre dvojhmotný zotrvačník, ale aj iné komponenty. Úsporná jazda v nízkych otáčkach s náhlou nutnosťou pridania plynu by mala byť sprevádzaná podradením na nižší prevodový stupeň. Zošliapnutie plynu na podlahu pri nízkych otáčkach si pravdepodobne odvyknete až pri platbe za servis.


Vyhľadajte si spojkovú sadu jednoduchým výberom vozidla:

Autodielygafa.sk
Zdroj Autodielygafa.sk
Publikované Autodielygafa.sk
Zdieľať na Facebooku
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014