Rodinné auto s nízkou spotrebou?
Pozrite si zoznam 10 vozidiel, ktoré prešli testom ...
HĽADÁTE RODINNÉ AUTO S NÍZKOU SPOTREBOU? ZOZNAM 10 IDEÁLNYCH VOZIDIEL PRE VÁS A VAŠU RODINU
Rodinné MPV zažívali masovú výrobu najmä v predchádzajúcej dekáde, kedy sa výrobcovia preháňali v tom, kto vymyslí praktickejší a flexibilnejší interiér vozidla. Neskôr ich však takmer úplne pohltila vlna SUV. To sa však priaznivo odrazilo na cenovej dostupnosti modelov MPV a teda aj relatívne nové jazdenky sa dajú kúpiť za priaznivú cenu.
Oproti SUV však majú aj ďalšiu výhodu a to štandardnú svetlú výšku, teda nižšie ťažisko a lepší odpor vzduchu. Vďaka tomu dokážu rozumne ušetriť palivo a teda aj váš rodinný rozpočet.
Pozrite si zoznam 10 vozidiel, ktoré prešli v Nemecku testom spotreby paliva. Všetky vozidlá prešli rovnakú trasu, ktorá zahŕňala mestské cesty, diaľnice ale aj vidiecke cesty.
10. priečka: Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 dosahuje maximálny výkon na úrovni 88 kW (120 k). Spotreba vznetového modelu v kombinovanom cykle by sa podľa automobilky mala pohybovať na úrovni 4,1 l/100 km. V realite sa jeho apetít ustálil na hodnote 5,5 l/100 km.
9. priečka: Kia Venga 1.6 CRDi dosahuje maximálny výkon na úrovni 94 kW (128 k). Spotreba vznetového modelu v kombinovanom cykle by sa podľa automobilky mala pohybovať na úrovni 4,7 l/100 km. V realite sa jeho apetít ustálil na hodnote 5,5 l/100 km.
8. priečka: BMW 216d Gran Tourer dosahuje maximálny výkon na úrovni 85 kW (116 k). Spotreba vznetového modelu v kombinovanom cykle by sa podľa automobilky mala pohybovať na úrovni 3,9 l/100 km. V realite sa jeho apetít ustálil na hodnote 5,4 l/100 km.
7. priečka: Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI BlueMotion Technology dosahuje maximálny výkon na úrovni 110 kW (150 k). Spotreba vznetového modelu v kombinovanom cykle by sa podľa automobilky mala pohybovať na úrovni 4,3 l/100 km. V realite sa jeho apetít ustálil na hodnote 5,4 l/100 km.
6. priečka: Toyota Prius+ dosahuje maximálny výkon na úrovni 100 kW (136 k). Spotreba hybridného modelu v kombinovanom cykle by sa podľa automobilky mala pohybovať na úrovni 4,1 l/100 km. V realite sa jeho apetít ustálil na hodnote 5,4 l/100 km.
5. priečka: Ford Grand C-Max 1.5 TDCi dosahuje maximálny výkon na úrovni 88 kW (120 k). Spotreba vznetového modelu v kombinovanom cykle by sa podľa automobilky mala pohybovať na úrovni 4,4 l/100 km. V realite sa jeho apetít ustálil na hodnote 5,3 l/100 km.
4. priečka: Ford B-Max 1.5 TDCi dosahuje maximálny výkon na úrovni 70 kW (95 k). Spotreba vznetového modelu v kombinovanom cykle by sa podľa automobilky mala pohybovať na úrovni 4,0 l/100 km. V realite sa jeho apetít ustálil na hodnote 5,2 l/100 km.
3. priečka: Opel Meriva 1.6 CDTI ecoflex dosahuje maximálny výkon na úrovni 100 kW (136 k). Spotreba vznetového modelu v kombinovanom cykle by sa podľa automobilky mala pohybovať na úrovni 4,4 l/100 km. V realite sa jeho apetít ustálil na hodnote 5,1 l/100 km.
2. priečka: Renault Scenic dCi 110 Hybrid Assist dosahuje maximálny výkon na úrovni 81 kW (110 k). Spotreba vznetového modelu v kombinovanom cykle by sa podľa automobilky mala pohybovať na úrovni 3,6 l/100 km. V realite sa jeho apetít ustálil na hodnote 5,1 l/100 km.
1. priečka: Mercedes-Benz triedy B 180 d dosahuje maximálny výkon na úrovni 80 kW (109 k). Spotreba vznetového modelu v kombinovanom cykle by sa podľa automobilky mala pohybovať na úrovni 4,1 l/100 km. V realite sa jeho apetít ustálil na hodnote 5,0 l/100 km.